Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

 

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

 

Το ΕΠΑ.Λ. Μεσσήνης ιδρύθηκε, με το ΦΕΚ 1379/14-09-2006 τ. Β΄, το 2006 και είναι η συνέχεια του πρώην 1ου Τ.Ε.Ε. Μεσσήνης που ιδρύθηκε στην περιοχή, με την υπ 'αριθμ. Δ4/579 απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1817/29-09-1999.

 

Το σχολικό έτος 2020-2021 φοιτούσαν 68 μαθητές ενώ λειτουργούσαν οι εξής τάξεις και ειδικότητες:

 

A Τάξη (2 τμήματα) με τις εξής Ομάδες προσανατολισμού :

 

1. Τεχνολογικών Εφαρμογών

 

2. Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής

 

3. Διοίκησης και Οικονομίας

 

 

B Τάξη (1 τμήμα γενικής παιδείας) με τους εξής Τομείς/ ειδικότητες :

 

1. Τομέας Μηχανολογίας (κανένα τμήμα)

 

2. Τομέας Πληροφορικής (1 τμήμα)

 

3. Τομέας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής (1 τμήμα)

 

4. Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας (1 τμήμα)

 

 

Γ τάξη (1 τμήμα γενικής παιδείας) με τους εξής Τομείς/ ειδικότητες:

 

  1. Τομέας Μηχανολογίας (1 τμήμα)- Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών

 

  1. Τομέας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής (1 τμήμα)- Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής

 

  1. Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας (1 τμήμα)- Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό

 

Το σχολείο βρίσκεται σε σχολικό συγκρότημα εντός του οποίου λειτουργεί και το Γενικό Λύκειο Μεσσήνης. Βρίσκεται στη βορειοδυτική πλευρά της πόλης της Μεσσήνης (νομός Μεσσηνίας) και έχει πρόσβαση από την οδό Σταδίου αλλά και από την οδό Δαγρέ (πλησίον των αποθηκών της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών). Η ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μεσσήνης είναι κατα βάση μια αγροτική περιοχή με τα ανάλογα πρόβλήματα. Σημειώνεται ότι στη γύρω από τη περιοχή που στεγάζεται το σχολείο, διαβιούν Ρομά με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί προσαρμόστηκαν άριστα και με ταχύτητα στα νέα δεδομένα της COVID εποχής, φέρνοντας τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μαθητές.Επιπλέον εφαρμόστηκαν νέες τεχνικές ΤΠΕ απαραίτητες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενισχύοντας τις ψηφιακές δεξιότητές των συμμετεχόντων. Τέλος αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό στην e-class, απαραίτητο για την υποστήριξη της διδασκαλίας.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Όσον αφορά στη σχολική διαρροή, ενώ παρουσιάζεται ένα μικρό ποσοστό, το σχολείο σκοπεύει να το μειώσει όσο το δυνατό περισσότερο, διατηρώντας και ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυναμική του. Επιπλέον θα γίνουν μεγαλύτερες προσπάθειες για συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές, πολιτιστικές δραστηριότητες και προγράμματα, πάντα τηρώντας την ασφάλεια των συμμετεχόντων και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

 

Τέλος, το σχολείο σκοπεύει να αυξήσει τις προσπάθειες ανάπτυξης περισσότερων διαύλων επικοινωνίας με τις οικογένειες των μαθητών, εφόσον οι ίδιοι γίνουν πιο δεκτικοί προς αυτήν την κατεύθυνση.

 

 

 

 

Διοικητική λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Το σχολείο έθεσε σε εφαρμογή άμεσα το σχολικό κανονισμό, όταν αυτό του ζητήθηκε, ενώ όρισε ως όφειλε εκπαιδευτικό του σχολείου ως Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. Επιπλέον, το σχολείο διαχειρίστηκε αποτελεσματικά τη ζήτηση για ηλεκτρονικά μέσα από τους μαθητές, η οποία προέκυψε από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Σκοπός του σχολείου είναι η ενίσχυση των σχέσεων με περισσότερους φορείς, αρμόδιους για θέματα που άπτονται της λειτουργίας του, ενώ σκοπεύει και στην καλύτερη επικοινωνία των πρακτικών του στην τοπική κοινωνία.

 

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 

Θετικά σημεία

 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου χρησιμοποίησαν προς όφελός τους την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς συμμετείχαν σε επιμορφώσεις, σεμινάρια και διαλέξεις από αρμόδιους φορείς, τα οποία δια ζώσης θα ήταν δύσκολο να παρακολουθήσουν/ συμμετάσχουν.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Ενώ το σχολείο είχε ξεκινήσει διαδικασίες συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία τελικά λόγω covid δεν πραγματοποιήθηκα, σκοπεύει να δημιουργήσει νέα σχέδια συμμετοχής σε Erasmus κτλ. Επιπλέον θα γίνει και σχεδιασμός επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης εντός της σχολικής μονάδας.